För att bli längre utan komplikationer

Längd är en av de faktorer som allvarligt påverkar människors psykiska och sociala liv. Den hälsosamma utvecklingen av ben bör dock utföras på rätt sätt och regelbundna övningar bör utföras för att bli längre utan komplikationer. Kvinnor fortsätter att växa upp till 19 år, medan män fortsätter till 25 år. För att uppnå en hälsosam förlängning i denna process bör de nödvändiga vitaminerna tas.

Viktiga vitaminer för förlängning

Vitaminer är viktiga för en korrekt utveckling av kroppen och en hälsosam töjning. Dessutom är funktionen av varje vitamin annorlunda. I detta avseende bör vitaminer tas dagligen för förlängning; Vitamin D, kalcium, vitamin B1, vitamin B2 och fosfor. Om du försummar att konsumera livsmedel som innehåller dessa vitaminer och mineraler kan du vill bli längre med dessa vitaminer oh mineraler. Dessutom, om du inte har möjlighet att få tag på alla dessa vitaminer under dagen, kan du också köpa multivitamin.

Vitamin D

Vitamin D är det viktigaste vitaminet för benhälsa. Många frågar sig själva hur kan jag bli längre? Svaret hittar du här. D vitaminbrist orsakar försvagning av benen. Livsmedel som innehåller detta vitamin; mjölk, persilja, sötpotatis, tomat, äggula, tonfisk, makrill och citrusfrukter. Återigen bör du dricka mycket mjölk för starka ben och sola så ofta du kan.

Vitamin B1

Vitamin B1 är mycket användbart för matsmältningssystemet. Men det har också allvarliga effekter för förlängning. Vitamin B1; soja, ris, jordnötter och ris är rikliga.

C-vitamin

Detta vitamin är också känt som askorbinsyra. Vitamin C är en av de viktigaste vitaminerna speciellt för friska tänder och benhälsa. Att vara en kraftfull antioxidant, finns detta vitamin, som stöder benutveckling, mestadels i citrusfrukter. Dessutom innehåller kiwi, jordgubb, persilja, peppar, ananas, broccoli och blomkål också mycket vitamin C.

Kalcium

Kalcium är det viktigaste mineral som bör tas för förlängning. Speciellt mjölk och mjölkprodukter är känd som den viktigaste källa till kalcium. Dessutom är spenat och svartkål också bra källor till kalcium. Konsumtionen av dessa näringsämnen i utvecklingsåldern är mycket användbar för en hälsosam förlängning. Alla dessa vitaminer och mineraler kommer att hjälpa benförlängning med snabba resultat. Du kan också genomgå längd operation för att slippa alla dessa vitaminer och mineraler. Utöver dessa bör du inte försumma att utföra dagliga förlängnings övningar. Om du äter hälsosamt, tränar regelbundet och solar regelbundet, är det möjligt att få en längre längd. Det är dock mer sannolikt att de gäller för individer under utvecklingsperioden. Vid vuxenlivet kommer dessa saker inte att fungera mycket.

 

relaterade inlägg

Lämna en kommentar

3D medical figure showing trunk flexion, extension and hyerexten